4.1 Αλληλεγγύη
- Πρόνοια
Δημιουργία
δομών αλληλεγγύης σε όσους αντιμετωπίζουν οικονομικά, βιοποριστικά, στεγαστικά
ή προβλήματα αναπηρίας, διακρίσεων κλπ. Παροχή υποστήριξης τόσο από τον δήμο
όσο και από ομάδες αλληλέγγυων που συνδράμουν με τρόπους που επιλέγουν. Αξιοποίηση των δημοτικών
κτιρίων που έχουν περιπέσει σε αχρηστία ή ημιαχρηστία για τη λειτουργία αυτών
των κοινωνικών δομών. Θεσμοθέτηση, εντός των δομών αλληλεγγύης, ομάδων
ψυχολογικής υποστήριξης και κοινωνικής επανένταξης, αποτελούμενων από
εξειδικευμένο προσωπικό.
Δημιουργία ταμείου αλληλεγγύης υπό δημοτικό έλεγχο και με διαφανείς διαδικασίες για τη χρηματοδότηση των προαναφερόμενων δομών, το οποίο θα μπορεί να δέχεται δωρεές επώνυμες και εγγεγραμμένες υπό το ισχύον φορολογικό καθεστώς. Εκταμιεύσεις μόνο με απόφαση Δ.Σ σε σχετικές δημόσιες ανοιχτές συνεδριάσεις.
Κοινωνικό Παντοπωλείο, Ιατρείο, Φαρμακείο και άλλες κοινωνικές δομές με παροχή υπηρεσιών σε αυτούς που τα έχουν πραγματικά ανάγκη, δίκαια, αναλογικά και με κοινωνικά κριτήρια.
Πρόβλεψη εξειδικευμένου προσωπικού, δάσκαλων γυμναστικής, κολύμβησης, ναυαγοσωστών κ.α για την υποστήριξη της άθλησης όλων και ειδικότερα των ΑΜΕΑ συμπολιτών μας.
Ίδρυση σχολών γονέων, αίτημα που προέρχεται από γονείς, και συμπληρώνει τη φροντίδα που οφείλει ο δήμος στο κοινωνικό σώμα.
Σύνδεση των ΚΑΠΗ με τα δρώμενα στην κοινωνία, δίνοντας την ευκαιρία για προσφορά και ικανοποίηση στους μεγαλύτερους συμπολίτες μας.
4.2 Υγεία
Διεκδίκηση δημόσιου στελεχωμένου
νοσοκομείου στην Ανατολική Αττική.
Ενίσχυση της πρωτοβάθμιας
περίθαλψης. Κέντρο Υγείας πλήρως στελεχωμένο με μόνιμους ιατρούς όλων των
ειδικοτήτων, ώστε να μην υπάρχει αναμονή για ραντεβού. Κινητή μονάδα πρώτων
βοηθειών, προκειμένου να καλύψει το κενό που υπάρχει από το Εθνικό Σύστημα
Υγείας το οποίο απαξιώνεται περαιτέρω.
Μέριμνα για άρτια εξοπλισμένα και
στελεχωμένα ασθενοφόρα, κατανεμημένα έτσι ώστε μέσα σε 10’ να ανταποκρίνονται
σε επείγουσες ανάγκες των κατοίκων.
Ενίσχυση της βοήθειας στο σπίτι για
την ουσιαστική λειτουργία της υπηρεσίας.
Καταπολέμηση της άγνοιας περί την
υγεία. Τακτικά σεμινάρια σε λύκεια, επαγγελματικές ομάδες και άλλες ομάδες
πληθυσμού σχετικά με πρώτες βοήθειες, ψυχική υγεία, επιδημίες, αιμοδοσία κλπ. Ενημέρωση
των δημοτών σχετικά με την πρόληψη πχ. προς τον γυναικείο πληθυσμό, τους
ηλικιωμένους, ενήλικες κ.α.
Προστασία της δημόσιας υγείας με τακτικούς καθαρισμούς δημόσιων χώρων, κάδων αποβλήτων, κάδων απορριμμάτων κλπ.
4.3 Παιδεία
Ολιστική παιδεία, ολιστική
λειτουργία των σχολείων. Απογευματινές δραστηριότητες για όλους τους μαθητές
και μαθήτριες με καλλιτεχνικές και αθλητικές δραστηριότητες, συλλογικά παιχνίδια
και δράσεις. Σχολεία που να λειτουργούν ως ζωντανοί χώροι της κοινωνίας και το απόγευμα.
Προγράμματα στήριξης για τους μαθητές που έχουν ανάγκη.
Υποστηρικτικές δομές της σχολικής
κοινότητας. Δημιουργία Υπηρεσίας Ψυχικής Υγείας που θα λειτουργεί στα σχολεία
καθημερινά, επιλύοντας προβλήματα μπούλινγκ, συνεργασιμότητας, μαθησιακά κ.α). Η
υπηρεσία αυτή έχει να προσφέρει εξίσου σημαντικό έργο στο διδακτικό προσωπικό
και σε ομάδες γονέων.
Επίλυση των χρόνιων προβλημάτων
των κτιριακών υποδομών και της χωρητικότητάς τους.
Επανέλεγχος των αδειών
αντισεισμικής προστασίας όλων των σχολείων με βάση τα σημερινά δεδομένα
ανθεκτικότητάς τους. Έλεγχος αρτιότητας και ασφάλειας των μεταγενέστερων, αποσπασματικών επεμβάσεων στα
σχολικά κτήρια.
Μελέτες και έργα σε όλα τα
σχολεία για την πρόσβαση των ΑΜΕΑ. Πρόβλεψη προσβασιμότητας, δημιουργίας ραμπών
και ανελκυστήρων για παιδιά με κινητικά προβλήματα.
Ανάγκη ίδρυσης Ειδικού Γυμνασίου
για τη συμπλήρωση της εκπαίδευσης χωρίς διακρίσεις.
Συντονισμός των δρομολογίων της
δημοτικής συγκοινωνίας με τα μαθητικά ωράρια.
Επαναφορά της εκπτωτικής κάρτας
(-50%) των ΚΤΕΛ και ελεύθερη χρήση της από όλους τους μαθητές/ριες για όλα τα
δρομολόγια στον νομό, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος
των συλλόγων γονέων για τοποθέτηση τροχονόμων, ώστε να αντιμετωπιστεί ο
κίνδυνος από το πρωινό και μεσημεριανό κυκλοφοριακό χάος.
Πάγωμα των σχεδίων επέκτασης της
οδού Ευβοϊκού προς την ΕΚΟ για την προστασία της μαθητικής κοινότητας από την
αύξηση της κίνησης βαρέων οχημάτων δίπλα στα σχολεία της Ραφήνας. Μετατροπή της
οδού Ευβοϊκού σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
Κλείσιμο και απομάκρυνση του
παράνομου εργοταξίου της ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανάμεσα από τα σχολεία της Ραφήνας, λόγω του
αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου, της αυξημένης ατμοσφαιρικής ρύπανσης και
ηχορύπανσης και των κινδύνων που όλα
αυτά ενέχουν για τη μαθητική κοινότητα.
Εκπόνηση μελέτης οριστικής
μετεγκατάστασης των παραποτάμιων σχολείων σε περιοχή εκτός γραμμής πλημμύρας.
Επέκταση του δικτύου χώρων αναψυχής
και άθλησης για τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, καθώς επίσης και
για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Αύξηση των δημοτικών πόρων για
την επίλυση όλων των προβλημάτων της σχολικής κοινότητας.
Σχολικές επιτροπές που να επεξεργάζονται
τα αιτήματα των σχολικών κοινοτήτων και να δίνουν μηνιαία αναφορά των
πεπραγμένων τους στα ανοιχτά δημοτικά συμβούλια .
4.4 Αθλητισμός
Ελεύθερη
πρόσβαση όλων των κατοίκων στους αθλητικούς χώρους του δήμου.
Άνοιγμα του σταδίου
της Αρίωνος σε συλλόγους που ασχολούνται με τον στίβο. Αντίστοιχα, τα γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις, το κολυμβητήριο και
κάθε εγκατάσταση μέχρι τη συμπλήρωση της ημερήσιας δυνατότητας λειτουργίας της.
Ελεύθερη πρόσβαση για
τους πολίτες στους εξωτερικούς σχολικούς
χώρους που περιλαμβάνουν γήπεδα, κατά τις ώρες πέραν των διδακτικών . Φύλαξη
υπό την αιγίδα του δήμου με πρόσληψη επιστατών και καθαριστριών που θα
φροντίζουν τους χώρους και όχι με κάμερες.
Κάθε ευρύτερη γειτονιά να διαθέτει στοιχειώδη εξοπλισμό σε ένα μικρό τμήμα των δημόσιων χώρων, ώστε να διευκολύνεται η ατομική σωματική άσκηση και το ομαδικό παιχνίδι. Μικρές παρεμβάσεις, όπως μια μπασκέτα, η απλή τοποθέτηση ενός τραπεζιού πινγκ πονγκ, ενός φιλέ βόλλεϊ καθώς και υπαίθριων οργάνων γυμναστικής προσελκύουν τον κόσμο να βγει από το σπίτι και να υιοθετήσει έναν ποιοτικότερο τρόπο ζωής.
Προώθηση
ιδεών για ελεύθερη άσκηση στη φύση, όπως δημιουργία απλών περιπατητικών
διαδρομών.
4.5 Πολιτισμός
Προστασία και ανάδειξη του μοναδικού παλαιοντολογικού θησαυρού,
τοπόσημου του Πικερμίου και παγκόσμιου πόλου έλξης. Περιπατητική
παλαιοντολογική διαδρομή, ανάδειξη αντίγραφων ευρημάτων στους χώρους εκσκαφών,
υλοποίηση παλαιοντολογικού μουσείου με υποδομή φιλοξενίας διεθνών συνεδρίων.
Προστασία και ανάδειξη των
αρχαιολογικών χώρων, όπως του διαχρονικού νεκροταφείου (από τη Γεωμετρική και
Αρχαϊκή περίοδο έως τη Ρωμαϊκή και την Πρωτοβυζαντινή), του ρωμαϊκού Βαλανείου
και άλλων που μαρτυρούν τη ζωή στον αρχαίο αγροτικό δήμο Αραφήνος από τον 8°
π.Χ έως τον 6°μ.Χ αιώνα. Σήμανση των χώρων, δημιουργία διαδρομών
και πλήρως εξοπλισμένου μουσείου.
Ενίσχυση των πολιτιστικών πρωτοβουλιών μικρής ή μεγάλης εμβέλειας στην
περιοχή, από κατοίκους ή ομάδες κατοίκων. Στήριξη του δήμου σε μουσικές μπάντες,
θεατρικές ομάδες, φεστιβάλ, εργαστήρια ζωγραφικής, θεάτρου, βίντεο, χορού. Ο
δήμος να εξασφαλίζει δασκάλους και χώρους
για τη δημιουργία και την δυνατότητα προβολής της δουλειάς των πολιτιστικών
ομάδων και δράσεων .
Διοργάνωση
κύκλων σεμιναρίων επιμόρφωσης με ελεύθερη συμμετοχή και εναλλασσόμενες θεματικές: ιστορία,
πληροφορική, δημιουργία ιστοσελίδας, βιολογία, κλιματική αλλαγή, οικοσυστήματα,
πρώτες βοήθειες, φωτογραφία, ζωγραφική…
Εκθέσεις,
παραστάσεις, παρουσιάσεις βιβλίων, σύλλογοι ανάγνωσης, θεματικές συζητήσεις
κλπ, καθώς και άλλες πρωτοβουλίες όπως πχ συγκέντρωση των σχολικών βιβλίων στο
τέλος της χρονιάς και διοχέτευσή τους προς
επαναχρησιμοποίηση.
Θέσπιση ανεξάρτητης επιτροπής πολιτισμού, με τη συμμετοχή
καλλιτεχνών-κατοίκων της περιοχής μας, για την προώθηση και τον συντονισμό των
πολιτιστικών δρώμενων και την ανάπτυξη
εκδηλώσεων ευρύτερης ακτινοβολίας
Εργαστήρια “τεχνών επιβίωσης” πχ βασικής ραπτικής για όλους, καθώς και
άλλων χρήσιμων τεχνικών που τείνουν να
εκλείψουν μέσα από τη συνεχή βιομηχανοποίηση και εμπορευματοποίηση. Εργαστήρια
κηπουρικής σε συνεργασία με μαθητικές τάξεις για τη δημιουργία λαχανόκηπων στις
σχολικές αυλές και άλλες πιθανές ιδέες που θα προκύψουν από την κοινωνία.
Αξιοποίηση προς αυτή την κατεύθυνση των δημόσιων χώρων του δήμου, του
πολιτιστικού κέντρου, της βιβλιοθήκης, των σχολείων, των πλατειών και των
πεζοδρόμων που θα δημιουργηθούν. Επικοινωνιακή υποστήριξη των δράσεων σε κομβικά σημεία του δήμου ώστε να υπάρχει
ουσιαστική διάχυση της πληροφορίας και συμμετοχή των πολιτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου